Liikkujan vitamiinit ja kivennäisaineet

Kaupallinen yhteistyö: Pfizer

Hulaus ja kulaus – tehtävä suoritettu! Vitamiinien ja kivennäisaineiden päivittäin tarvittava määrä heilahti juuri kurkusta alas ihanasti mehuna. Ai että olen tyytyväinen itseeni, koska muistin juoman. Minulla on ollut vitamiiniongelma. En oikein tahdo syödä niitä, koska jotkut tabletit tekevät huonon olon ja närästystä aamulla tai illalla otettuna ja päivällä en enää mitään vitamiineja muista ajatellakaan.

multitabs2

Vitamiineja ja hivenaineita on saatava tarpeeksi, mutta ei liikaa. Olen yrittänyt usein perehtyä aiheeseen, mutta tiedon saanti on yhtä sekavaa kuin rasvakeskustelu. En jaksa selvittää mikä olisi hyvä ja miksi. Siksi onkin nasta juttu, että yhdellä poretabletilla saan turvallisesti päivittäisen annoksen vitamiineja ja kivennäisaineita.

Multi-tabs Sport on suunniteltu aktiiviliikkujalle ja se sisältää 13 vitamiinia ja 11 kivennäisainetta, joista magnesium edistää lihasten normaalia toimintaa ja luuston pysymistä normaalina. Magnesium auttaa lisäksi vähentämään väsymystä ja uupumusta, ja B6- , B12- ja C-vitamiini edistävät normaalia energia-aineenvaihduntaa.
Olen monesti miettinyt, millaisen kuvan liikunnasta ja terveellisistä elämäntavoista saa median kautta. Blogit, lehdet ja Tv-ohjelmat välittävät kaikki aika saman tyyppistä kuvaa terveellisestä elämästä. Hyperkuvaa.

DSC_0380

Median kautta saattaa saada sellaisen käsityksen, että liikkuakseen ja ollakseen aktiivinen on tehtävä useita elämänmuutoksia ja mielellään kertarysäyksellä. Esimerkiksi, että on syötävä runsaasti erilaisia lisäravinteita. Mutta millaisia, mitä vitamiineja, miksi? Kaikki sellainen aiheuttaa ahdistusta ja ihminen voi jättää koko asian sikseen ja jäädä sohvalle. Tavallinen, kyllin hyvä, ei kiinnosta ihmisiä, vaikka itsellä olisikin juuri siihen se kaipuu, tahto ja mahdollisuus.

DSC_0384

Saattaa olla, että olet jo riittävän hyvä. Ehkä olet jo aktiiviliikkuja? Meillä suomalaisilla on hyvät liikuntatottumukset ja olemme arkiliikkujina tosi aktiivisia. Suomalaisista 66% liikkuu vähintään kerran viikossa ja meitä aktiivisempia ovat Euroopassa vain ruotsalaiset ja tanskalaiset. Liikumme, koska haluamme parantaa kuntoa, terveyttä ja olla yhdessä ystävien kanssa. Eli tosi tavallisia asioita, kyllin hyviä.

DSC_0391Kun liikkuu, haluaa yleensä myös pitää itsestään kokonaisvaltaisemmin huolta ja lumipalloefekti alkaa toimia. Hyvä tuo lisää hyviä elämäntapoja.
Luustosta ja lihaksista sekä yleisestä jaksamisesta kannattaa pitää hyvää huolta. Aktiiviliikkujana tiedän, että magnesiumin puute esimerkiksi tuntuu kehossa. Tosin sen aktiivisuden kanssa on ollut koko kevään vähän niin ja näin. Nyt on kova tahto parantaa tilannetta ja päämääränä on 1,5h liikettä joka päivä. Voi kuulosta vähältä, mutta olen huomannut, ettei se ole aivan helppoa toteuttaa, kun on istumatyö ja lisäksi liikkuu koko ajan autolla.multitabsMeillä on ihana puisto ja metsä kotia vastapäätä, siellä on hyvä temmeltää menemään. Sauvakävelylenkillä teen myös punnerruksia puistonpenkkiä vasten ja venyttelen pohkeita, jotka ovat tosi jumissa, samoin kuin takareidet. Lenkkeily tavalla tai toisella on siitä hyvä laji, että sitä voi harrastaa missä tahansa ja koska tahansa. Lisäksi ulkona olemisesta tulee aina hyvä mieli.

Energiaa päivään!

Hanna

 

Kommentit
  1. 1

    pipsa sanoo

    Hei ja kiitos taas vinkistäsi.Aivan ihania kuvia ja katso itsekkin tuota ensimmäistä kuvaa josta pursuaa ilo ja onni.Tästä jatketaan taas.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *