Aktiivisuusranneke haastaa kovempiin suorituksiin

 

Minulla on ollut käytössäni jo parin vuoden ajan Garminin aktiivisuusranneke. Edellistä pidin ranteessani puolitoista vuotta putkeen, se oli Garminin Vivovit ja tykkäsin siitä kovasti.  Uusin rannekkeeni on Garmin Vivosmart HR, tämä on muotoilultaan hieman sirompi. Tähän uuteen rannekkeeseen on tullut paljon uusia toimintoja. Minulla kestää aina hieman aikaa, jotta ehdin ottaa uudet laitteet käyttööni, koska usein pitää löytää se aika sen testaamiseen. Uusissa laitteissa tutustumiseen menee myös aina hieman aikaa.

Otin rannekkeen toukokuun alussa sitten käyttööni. Se mitä ehkä eniten tämän uuden kanssa jännitin oli se, että tätä pitää ladata. Edellinen laite toimi paristoilla. Ajattelin, että mitäpä jos rannekkeesta loppuu potku juuri silloin kun sitä eniten tarvitsen. Tämä pelko oli täysin turha, koska rannekkeesta näkee sen, että koska olisi aika ladata se.

Olen käyttänyt ranneketta nyt kaupunkiolosuhteissa ja myös lomalla Kolilla. Kolilla näki hyvin sen, että kun liikkuu erilaisissa maastoissa, että aktiivisuus tuli saavutettua helposti.

Kolilla tuli käveltyä useana päivänä erilaisissa maastoissa. Siellä tuli käveltyä rappusia, ylämäkiä ja tasamaastoja. Ennen kuin ehti edes huomaamaan niin ranneke ilmoitti sinun olevan jo maalissa. Ranneke näyttää kävellyt askeleet, suoritetun matkan pituuden, kulutetut kalorit, sykkeen, kiivetyt kerrokset ja suorituksen tehon. Lisää rannekkeen ominaisuuksista voit käydä katsomassa Garminin sivuilta eli täältä. Ranneke muistuttaa aktiivisuudesta liikkumispalkilla ja värinähälytyksellä.  

Näissä maastoissa sai kyllä aktivoitua itsensä liikkeelle.

Itä-Suomen maastot houkuttivat liikkumaan. Neljän päivän lomalla ei ollut ongelmia saada päivän liikuntasuorituksia suoritettua.

Latasin puhelimeeni Garmin Connect-palveluun, jonka avulla voin seurata aktiivisuustasoani kun synkronoin tietoni suoraan palveluun. Olen ihastunut rannekkeen helppokäyttöisyyteen. Näytöltä näytölle on helppo siirtyä pyyhkäisemällä sormella näyttöä. Ranneke näyttää suoritetut askeleet ja vieressä on päivän tavoiteaskeleet. Tavoiteaskeleet kasvavat mitä aktiivisempi olet. Usein aktviivisina aikona tavoiteaskeleeni on noin 9.500 askelta päivässä. Yritän aina tavoitella, että kävelisin vähintään 10.000 askelta päivässä.

Rannekeen tavoite kerrokset oli 10 ja tässä vaiheessa oli portaita kiivetty yhdeksän kerrosta. Kun vielä kerros saatiin kiivettyä, ranneke ilmoitti tämän tavoitteen olevan täynnä.

Tässä vaiheessa oli kasassa 11.23 kilometriä.

Aktiivisuusranneke on saatu blogin kautta. 

Vaikka olen aktiivinen ihminen, niin kyllä täytyy sanoa, että aktiivisuusranneke haastaa mua yleensä suorittamaan päivän askeleet.  Itse en voi elää ilman näitä, koska tuntuu, että haluan saada merkinnän jokaisesta liikkeestäni.

Maiju

Ei kommentteja.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *