Liikuntaa takapihalla

Jostain syystä tänä aamuna heräsin jo kello 4.30 eli normaaliin keskiviikkoiseen kuntosalillelähtöaikaani. Kun nyt kuitenkin olen lomalla, niin ihan heti ei ole mielessä lähteä kuntosalille ihan näin aikaisin aamusta. Yritin kovasti nukkua, mutta uni ei vaan enää tullut takaisin. Noin kello 6:n aikaan päätin sitten luovuttaa ja nousta ylös. Mietin, että lähtisinkö kuitenkin kuntosalille ennen mun erästä aamuista menoani, mutta lopulta päätinkin lähteä suorittamaan pientä intervallitreeniä lenkin muodossa. Otin taas sellaisen puolen tunnin kuntokävely/hölkkälenkin.

Kun tulin lenkiltä kotiin, niin raahasin takapihalle jumppa-alustan, kahvakuulan ja jumppapallon. Näiden avulla vedin vielä pienen treenin raikkaassa ulkoilmassa. Mielettömän ihana fiilis tehdä tuo jumppa takapihalla luonnon helmassa. Suosittelen kokeilemaan.

Kesällä kannattaa olla luova ja miettiä, että missä kaikkialla voikaan suorittaa sen liikunnan. Itselläni on tälle lomallekin varattuna monta suunnitelmaa, että mihin mä nämä mun jumppavälineeni raahaankaan. Saattepa sitten nähdä, että mitä mulla onkaan mielessä. 

Näin se kahvakuula liikkuu: 

 
Selkälihakset on ne, jotka mun pitää erityisesti huoltaa. Tähän mun mielestäni on jumppapallo ihan kymppiväline. 

 Olen nyt lähdössä katsastamaan ensi syksyn urheiluväline ja -vaatetarjontaa. Ne kiinnostavat aina. Kerron sitten teillekin, että mitä valmistajilla on tarjolla ensi syksyksi.

Kyllä loma on ihanaa, kun voi aloittaa aamunsakin näin ihanalla tavalla ja ilman kiireitä.
Maiju
Kommentit
  1. 1

    sanoo

    Ulkoilmatreenaaminen on ihanaa 🙂
    Ja kun miettii eri paikkoja missä treenailla niin esim. kahvakuulan kanssa kävellen puistoon tms siirtyminen on jo sinänsä yksi treeni 😉

    • 1.1

      sanoo

      Ja jos kantaa, vaikka molemmissa käsissä kahvakuulaa mennessään, niin vielä kovempi treeni 😉

    • 2.1

      sanoo

      Aina olen yrittänyt jollain tasolla liikkua. Sitten oli kyllä aika, jolloin liikunta jäi neljän käsileikkauksen takia vähän vähemmälle.Onneksi taas otin puolitoista vuotta sitten itseäni niskasta kiinni. Nyt teen tämän asian viimeistä kertaa eli jonain päivänä olen NIIN kondiksessa 😉

    • 3.1

      sanoo

      Kiitos SatuMaria. Viimeistään tässä iässä on herättävä tähän projektiin. Mielummin tietysti aiemminkin 😉

    • 5.1

      sanoo

      Mä teen jumppapallolla paljon erilaisia liikkeitä, esim.
      noissa kahdessa ekassa pallokuvassa olevaa että vedän jalat suoraksi ja sitten koukkuun… Pallo on aloitusliikkeessä nilkkojen alla ja vedän palloa kohti takapuolta.
      Sitten pallo jalkojen väliin ja nostan ylös ja saatan ottaa käsillä pallon ja viedä pallon pään yli ja sitten taas päin vastoin…. Vatsarutistuksia, vartalon kiertoja… Paljon muutakin… Googleta pallojumppaohjeet… sieltä löytyy kivoja ohjeita. Myös youtubesta voi löytää 😉

    • 8.1

      sanoo

      Hih, hih… Lomallakaan ei auta heittäytyä laiskaksi. Tänään mä kuitekin vietän ansaitun lomapäivän kuntoilusta 😉
      Ehdottomasti suosittelen jumppavälineiden hankkimista, kotonakin voi vetää tosi kivoja treenejä.

    • 9.1

      sanoo

      Vähän harmitti kun jouduin tinkimään kuulaa kahdella kilolla pienemmäksi… ja sekin vaan tuon värin takia 😉

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *