Rakas Poliisihallitus, kirjoitan sinulle nyt ensimmäistä kertaa

Niin.
Niin.

Syy tähän neitseelliseen avautumiseen on kiitollisuuden tunne. Olen onnellinen, koska suojelet minua pahalta. Ja eritoten siitä, että olet nyt suuressa viisaudessasi löytänyt sen kaikkein pahimman, jolta minua varjella.

Kielsit Veikkauksen ja Raha-automaattiyhdistyksen pelien nykyisenkaltaisen markkinoinnin, koska oli olemassa mahdollisuus, että nykyisenkaltaisena markkinointi olisi saattanut toimia. Ja sehän olisi anteeksiantamatonta. Kas näin.

Mutta koska olet avarakatseinen ja suvaitsevainen taho, sallit kuitenkin Veikkauksen ja Raha-automaattiyhdistyksen jatkaa markkinointitoimenpiteitään.

Toki kuitenkin vain tavalla, joka kaiken todennäköisyyden mukaan ei toimi.

Siis paikoissa, jossa kuluttaja voi vastaanottaa markkinoinnillisen viestin, muttei toimia sen sisältämän toimintakehotuksen mukaisesti.

Logiikallasi markkinoida siis voi, mutta vain siten, että markkinointi ei toimisi.

Mieleeni tuli, että mikset sitten kieltänyt kaikkea Veikkauksen ja Raha-automaattiyhdistyksen markkinointitoimenpiteitä. Jos markkinointisäännöksistä päättävällä virkamiehelläsi olisi edes rahtunen ryhtiä, näin olisi todennäköisesti menetelty. Mutta tähän ei Poliisihallituksesta löytynyt miestä tai naista.

Se jätti varaa spekuloinnille. Mielestäsi siis markkinointi on sallittua, jos sen tekee siten, että sillä ei ole mahdollista edistää tuotteen tai palvelun kysyntää. Siksipä mieltäni jäikin kaihertamaan, että miksi et ole kieltänyt ruoan mainontaa ruokakaupoissa. Vaikka ruoka lihottaa. Ylipaino on yksi suomalaisten suurimmista kuolinsyistä. Se tappaa enemmän ihmisiä globaalisti kuin nälkä. Lue vaikka

Myös autokaupassa olen altistunut automainoksille. Viime vuonna liikenneonnettomuuksissa sai surmansa 226 ihmistä. Se oli vähemmän kuin edellisenä vuonna. Lasku johtunee siitä, että autokaupalla oli onneksi käyttää vähemmän markkinointiin kuin vuotta aikaisemmin. Tässä lukuja. Yhdyt varmasti vilpittömään toiveeseeni, että tulevana vuonna automaahantuojilla olisi vielä vähemmän rahaa käyttää markkinointiin. Ja näin varmasti käykin, koska ihmiset ostavat jälleen vähemmän autoja. Meillä on hyvä kierre!

Ja näin säästämme veronmaksajien henkiä.

Vielä: tiedän, että tämä kuulostaa uskomattomalta, mutta tarina on tosi: olen nähnyt matkailumainoksen vieraillessani matkatoimistossa! Pidän tätä äärimmäisen arveluttavana, sillä suomalaisia kuolee eritoten Espanjan- ja Thaimaan-lomilla. Näin.

Rakas Poliisihallitus. Odotan, että puutut näihin epäkohtiin.

Maksanhan tähän maahan veroja.

Liity ja keskustele: Anzion mukaan.

Kommentit (0)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *