Isänmaan parhaat pojat

Poikia, joiden aivot olivat sen verran kunnossa, että niihin voitiin vasartaa mitä etuja tarjosi isänmaallisuus.

Näin luonnehti Pentti Haanpää 1930-luvun isänmaallisia. Se oli sitä aikaa, jolloin nuoret ylioppilaat runoilivat käyvänsä kontionväkenä ja hurjina hakkapeliittoina rajan yli itään, yksi kymmentä vastaan. Se oli sitä aikaa, jolloin Heinäveden kunnallislautakunnan sosialidemokraattisen puheenjohtajan Onni Happosen murhaa selvitellyt, aiemmin Helsingin kommunistijahdissa ansioitunut uusi nimismies kieltäytyi osallistumasta paikallisen suojeluskunnan toimintaan. Hänen mukaansa sinne oli pesiytynyt hurraa-isänmaallisia, talonsa tärvänneitä nuoria isäntiä, jotka maksoivat kauppavelkansakin Maamme-laululla ja tappouhkauksilla.

Tämä hurraa-isänmaallisuus on taas korkeassa kurssissa. Rajat Kiinni – ja Suomi Ensin -liikkeiden kellokkaat ja johtajat ovat juuri näitä talonsa tärvelleitä nuoria isäntiä. Koska heillä ei ole mitään toiveita saada kannatusta hyvin toimeentulevalta väestönosalta, niin he rekrytoivat kannattajansa köyhistä ja syrjäytetyistä vasartamalla heidän aivoihinsa isänmaallisuuden tuottamia etuja.

Se etu ei ole enää itään ryntääminen, vaan turvapaikanhakijoiden kimppuun käyminen väkivaltaisesti. Forssan Suomi Ensin -mielenosoituksessa liikkeen johtaja Marco de Wit piti Hämeen Sanomien mukaan hymy huulilla puistattavia puheita kasvavalle nuorisolle. Jos teillä on yli kolme tuntia aikaa ja haluja kunnella tätä roskaa, niin katsokaa tämä videotallenne. Minulle riittää kymmenen minuuttia.

Se etu näyttää edelleen olevan omien velkojen maksaminen Maamme -laululla ja tappouhkauksilla. Turvapaikanhakijoille annettu ruoka tuntuu olevan välittömästi pois tämän siniristilippua heiluttelevan joukon suusta ja jatkuvasta marinasta päätelleen nämä uskovat ihan tosissaan, että hallitus ei leikkaisi köyhiltä, jos turvapaikanhakijat saataisiin maasta pois.

He eivät muista, että hallitus ilmoitti kipeistä leikkauksista jo ennen kuin turvapaikanhakijoiden tulo viime syksynä lisääntyi. He eivät tajua, että vaikka kaikki turvapaikanhakijat poistettaisiin maasta tänään, niin yksikään heistä ei saisi ensi kuussa tai ensi vuonna senttiäkään nykyistä enempää toimeentulotukea.

Nämä porukat ovat tekemässä köyhälistön vallankumousta 30-luvun isänmaallisuuden nimeen vannoen. Se tarkoittaa sitä, että turvapaikanhakijoiden lisäksi he haluavat käydä sosialidemokraattien kimppuun. Siitä kertoo selvää kieltään eilen Rajat kiinni -ryhmässä käyty keskustelu, joka koski demareiden Tallinnan -risteilyllä bongattua Abdirahim ”Husu” Husseinia. Tässä ihan pieni näyte valtavan pitkästä ja samaa toistavasta ketjusta.

husu 1

husu 6

husu 3

Mitä sitten tarkoitan sanomalla näitä kansanjohtajia talonsa tärvänneksi nuoriksi isänniksi?

Blogiini tulleen kommentin mukaan Marco de Wit lähti kaksoiskansalaisuutensa turvin armeijaa pakoon toiseen kotimaahansa suoraan Hyvät, pahat ja rumat-ohjelman haastattelusta. Muistan hämärästi tuollaisen haastattelun, mutta en haastatellun henkilöllisyyttä. Jos joku löytää sen jostain arkistosta, niin linkittäköön blogin kommentiksi. Vuonna 2011 Ylen MOT paljasti, että de Witin hautaustoimisto kuljetti vainajia remonttireiskojen pakettiauton lattialla.

Nyt de Wit on löytänyt uuden kutsumuksen isänmaallisena kansankiihottajana. Seurakseen hän on saanut mm. Panu Huuhtasen, joka vielä viime keväänä sanoi Suomea tahdottomien juoppojen ja typerysten paskamaaksi.

Tämä kovasti muodissa oleva suomalaisuus ja isänmaallisuus näkyy kiinnittäneen erään MV:n lukijan huomiota. MV kertoi, että joku ohjaaja Dome Karukosken jostain suvaitsevaisesta kommentista suuttunut oli muuttanut Wikipedian henkilöartikkelia niin, että Karukoskea sanottiin puolisuomalaiseksi. Lukijan mielestä tämä luokittelu on erinomainen ja sitä pitää käyttää enemmänkin.

mikael k

Maailma on mennyt metkaksi. Puolisuomalaiset isänmaan parhaat pojat johtavat köyhälistön vallankumousta vasemmistoa ja turvapaikanhakijoita vastaan. Isän Pikajuna -blogia pitävällä Jussi Korhosella on omat epäilynsä vallankumouksen todellisista isännistä.

Jos joku ei näe tässä liikehdinnässä mitään ristiriitaista, niin seuratkoon kaikin mokomin johtajiaan. Minä vilkutan hyvästiksi ja toivotan hyvää vallankumousta suomalaista oikeusvaltiota vastaan. Vilkutan hyvästiksi siksi, että tiedän jo sen vallankumouksen voittajan.

***

Kommentit vain omalla etu- ja sukunimellä, jos kanssani ei ole muuta sovittu.

Kommentit
    • 1.1

      Veli-Pekka Saarinen sanoo

      Jep, täsmälleen. On helppo huudella Tallinnan-lautan baarista omaa kovuuttaan. Ja on helppo kannustaa väkivallantekoja netissä. Näitä helvetin paskahousuja kuten DeWit ja Huuhtanen ei kukaan täysjärkinen jaksa kuunnella pari sekuntia enempää. puhumattakaan Kaukisesta ja kavereista tai Janitskinistä. Tai etenkään Halla-ahosta. On Suomelle loputon häpeä että Halla-ahon tapainen pikku-Göbbels on EU-parlamentissa. Osa Suomen kansasta lähinnä oksettaa minua, joka olen aina puhunut Suomesta hyvänä ja oikeudenmukaisena paikkana ulkomailla. Nyt lähinnä sanon, että älkää missään tapauksessa tulko tähän umpimielisyyden pesää. Tällä välin lupaan, että teen kaikkeni, että Halla-ahot, DeWitit ja muut heidän kaltaisensa eivät koskaan voita. Suomi ja oikea suomalaisuus ovat liian tärkeitä sen sallimiseksi.

  1. 2

    Markku Martiskainen sanoo

    Miten nää voi olla vapaalla jalalla. Vaan huonosti kävin myös -30 luvulla näille Isänmaan asialla olleille.

  2. 3

    Stina sanoo

    Paskahousuja! Ei parasta kieltä mutta ainoaa mihin juuri nyt pystyn… Onko niistä, ’johtomiehistä’ kukaan tehnyt mitään rakentavaa ja/tai asiallista elämässään? Kenen puolesta kuvittelevat uhoovansa?? Rääpäleitä ovat!

  3. 4

    Maana Backman sanoo

    Onpa sinulla hyvät hermot, itse en kestänyt katsoa kuin 5min.

  4. 5

    T.K. Lehtinen sanoo

    Pienen pätkän viitsin de witt.. katsoa, sitten muistin virkistämiseksi luin tästä vainajien kuljetusjupakasta. Entisen ammattini puolesta olen joutunut ihmisten kodeissa todistamaan suurimman menetyksen tapahtumista ja siinä tilanteessa täytyy ymmärtää ja osata paljon. Nyt ymmärsin, että jos ihmisellä ei ole toisia ihmisiä kohtaan kunnioitusta, empatiaa, sympatiaa ja älyä, ei hän voi toimia minkäänlaisten ihmisten johtajana tai ohjaajana tai parissa, ei elävien eikä kuolleiden.

  5. 6

    Hannu Ala-Olla sanoo

    Jonain toisena aikana kansanedustajan uhkailu oltaisiin otettu tosissaan.

  6. 7

    Angie sanoo

    Toi sosialidemokraattien vihaaminen on ihan ehtaa Breivikiä. Pitääkö tässä maassa jonkun kuolla ennen kuin hallitus herää tai edes poliisi?

    • 7.1

      Veli-Pekka Saarinen sanoo

      Hallitus olisi onnellisempi ilman vasemmistoa pitämässä huolta työntekijöiden oikeuksista ja iso osa poliisista vaikuttaisi olevan iloinen siitä, että ”vihervasemmistoa” ja maahanmuuttajia saisia ampua vapaasti. Onneksi tässä maassa on ihmisiä, kuten eräs ennen vahvasto oikealle ja kauas vihreästä kallellaan ollut ystäväni, joka juuri sanoi ettei voi kannattaa nykyistä hallitusta, koska se tuhoaa Suomen. Olen täysin samaa mieltä ja pelkään, että tämä kaikki johtaa pian kaaokseen jollaista Suomessa ei ole nähty 100 vuoteen. Tai sitten tulemme järkiimme ja järjestämme ennenaikaiset eduskuntavaalit. Tällä hallituksella ei ole Suomen kansan enemmistön tukea enää sen jälkeen, kun he ovat jääneet kiinni valheesta valheen jälkeen.

  7. 9

    Mauri Pulkkinen sanoo

    Aleksis Kiven Seitsemän veljestä kertoo isänmaallisuudesta veljeksistä nuorimman, Eeron miehuuteen kypsyneessä elämänvaiheessa:

    ”Mutta sunnuntai- ja pyhäpäivinä hän joko tutkisteli sanomalehteänsä tai kirjoitteli itse kuulumisia ja yhteiskunnallisia asioja pitäjästä, lähetettäväksi samaan lehteen. Ja mieliisti otti aina toimitus vastaan hänen lähetyskappaleitansa, joiden sisältö oli ytimellistä vallan, esitystapa nasevaa ja selvää, useinpa nerokastakin. Ja tämänkaltaisista harrastelemisista laajeni hänen katselmansa elosta ja maailmasta. Synnyinmaa ei ollut hänelle enään epämääräinen osa epämääräisessä maailmassa, ilman mitään tietoa missä ja minkälainen. Vaan tiesipä hän missä löytyi se maa, se kallis maailman-kulma, jossa Suomen kansa asuu, rakentelee ja taistelee ja jonka povessa lepäsivät isiemme luut. Hän tiesi sen rajat, sen meret, sen salaisesti hymyävät järvet ja nuo risu-aitoina juoksevat hongistoiset harjanteet. Kotomaamme koko kuva, sen ystävälliset äidinkasvot olivat ainiaksi painuneet hänen sydämensä syvyyteen. Ja tästä kaikesta syntyi hänen tahtoonsa halua ja pyrkimistä kohden maamme onnea ja parasta. Hänenpä uljaasta, väsymättömästä toimestansa rakettiin pitäjään jonkunmoinen kansakoulu, joka oli ensimmäisiä Suomessa. Ja vieläpä yhtä ja toista muutakin hyödyllistä laitosta matkaansaattoi hänen seurakuntaansa. – Myös oli hänellä huoneellisten askartensa ja puuhiensa alituisena silmän-osoitteena vanhin poikansa, josta hän oli päättänyt kouluttaa tiedon ja taidon miehen.”

    Kansalliskirjailijamme on ansainnut paikkansa teksteillään, mutta muutama sukupolvi on vierähtänyt ja muuttunut hedelmättömäksi kasvualustaksi isänmaan parhaalle.

    • 9.1

      Jari Kähkönen sanoo

      Ei mahdoton ajatus ollenkaan tarkastella aikaamme sivistyshistoriaamm vasten. Eräät toisaalla sanovat näet jo aikaamme valistuksen vastaiseksi tai suorastaan kulttuurisodaksi, jolla tarkoittavat sitä silkalle ihmisvihan ja ennakkoluulojen keitokselle haiskahtavaa uuskielistä vouhotusta millä tietyn näköinen, syntyperäinen, mielipiteinen ja etenkin henkilökohtaisilta ominaisuuksiltaan sitä sekä tätä oleva ei muka voi olla suomalainen tai pitäisi muuten vaan suostua kohteluun toisen luokan ihmisenä. Sitä nämä, heh, ajoin itseään netissä räyhätessään impivaaralaisiksikin sanovat ovat täynnä.

      Vaikka oikeastaan harvatpa ihan täysijärkiset ja elämässä kiinni olevat ihmiset siellä ITSE heiluvat. Enemmän on heitä, jotka hiljaisella tai ei aina ihan niin sellaisellakaan hyväksynnällään tukevat pidäkkeettömämpiään ja arvostelukyvyttömämpiään. Siinä tulee hyvinkin vastaan Kiven Veljesten varhempien kehitysvaiheiden kaltainen alatyylissä hillumisen sekainen oppimattomuuden ylistys, jossa on paljon samaa kuin hyväksyjä-yllyttäjien toivottomuuden, pelkojen ja anteeksi jumaliste vielä huonon ”huumorinkin” kirjomassa ajattelussa maahanmuuttajista.

      Tästä täytyy lähteä liikkeelle Sakarin bloggauksen varsinaisena aiheena oleva äärimmäisyyskin. Ja onhan tämä nyt nähty ennenkin, ensimmäisen tasavallan Suomen poliittinen epävakaus sekä väkivaltaisuus on hyvin laajasti dokumentoitu ja tunnettu tosiasia. No, siis ainakin niiden kesken, jotka ovat viitsineet asiaan lukemalla perehtyä. Esimerkiksi sen saman kansalliskirjailijamme teoksen, jota Maurikin loppunsa osalta lainasi. Sen huipentumassahan seitsemän päähenkilöä aikoo paeta luulemaansa vaan tosiasiallisesti olematonta oikeusprosessia aikansa lähimmän valloitushaluisen suurvallan palkka-armeijaan, rohkenenko sanoa suorastaan ryhtyä maahantunkeutujiksi, turviksiksi ja siirtolaisiksi? Vaikka ei niillä kyllä iPhoneja ja Facebookkia ollut.

      Valistuksen vastaisen ajan ja suorastaan kulttuurisodan rouheat nimet lunastavat oikeutuksensa siinä moniportaisessa ongelmatiikassa, jossa mikään ilmeinen tai yksiselitteinen apu ei enää auta. Kun näiden meidän aikamme impivaaralaisten maailmankuva ja ihmiskäsitys ovat niin pahasti tosiasioihin perumattomat sekä vinot, että kantajansa alkavat todellisuusristiriitapäissään aktiivisesti torjumalla vastustaa niiden päivittämistä. Niin, ei löytänyt ”Juhani” ”Männistön Venlaa” männäviikonloppuna Länsi-Uudellamaalla, mutta vakaasti ollaan kantaväestön etuoikeuden vaikutuksen alaisina sitä mieltä, että toiseuden piirissä olevan pitää vaieten väistää kantaväestöistä ja jos ei väistä niin tällöin on viimemainitun isoveljellä katsottava olevan kuritusoikeus ensinmainittuun.

      Muuhun lopputulokseen en saata tulla, kun luin tapauksesta ensin tuoreeltaan viikonloppuna somesta ja viikon alettua tiedotusvälineistä. Että kantaväestö on mielestään suvainnut toiseuden edustajia keskuudessaan ja siten oikeutettu vaatimaan heiltä jonkinsortin pokkurointia. Niin, liekö maassa olisi koskaan ainoaa järjestystä ylläpitävää henkilöä ollutkaan, jos täällä ei ikinä olisi kukaan tapellut tytöistä, pojista, seurustelusta, seurustelun alusta tai lopusta? Sen tähden kai aitaamattomiinkaan sillä kellonajalla suljettujen toimisto-, tuotanto- tai virastorakennusten nurkkiin ei anneta kerääntyä niitä hengaajien joukkoja, jotka ainakin alussa seurustelevat keskenään siinä niin sanotussa hyvässä hengessä. Mutta vailla kaitsijaa se Lähiöoksennus alkaa aina kuitenkin joskus.

      Se, elävälle elämälle vieras ihmisvihan ja ennakkoluulojen kirjoma todellisuudenhallinta mitä tapahtumien jälkeen on nähty, panee harkintaan josko kulttuurisodan kaltainen sana olisi jo paikallaan Suomessakin. Mielellään ei, koska Homman….hahhahaaa…nimi… Anteeksi, siis homman nimi niissä sotajutuissa on sellainen, että tuolloin vallitsevan ylenpalttisen väkivaltaisuuden tähden on yhdentekevää montako vihollista surmasi, suurempi hätä on siinä että pysyy itse terveenä ja hengissä. Siksi olisi noin pidemmällä tähtäimellä viisaampaa olla puhumatta ensinkään mitään sellaisia sotajuttuja tai olla käyttämättä edes sotaisia sanoja, jos se vain on mitenkään mahdollista.

      • 9.1.1

        Jarkko sanoo

        Ei köyhät ja vähäosaiset keksineet tätä järjestelmää jossa juuri heidän kaikkein koviten pitää kilpailla muita vastaan pienistäkin toimeentulon mahdollisuuksista. Samalla kun vähän varakkaammille on järjestetty kaikkia mukavia ohitusreittejä ja ohituskaistoja joista livahtaa huomaamattomasti sen kilpailun ohi.

        Ei ihminen kykene pitemmänpäälle toimimaan omien vaistojensa vastaisesti ei rikas eikä köyhä.

        • 9.1.1.1

          Jari Kähkönen sanoo

          Alkaa kulkemaan aiki liki rasismin kieltämistä ja puolustelua tämä juttu. Jos on tasavallan perustamisen yhteydessä luovuttu vaistoista, traditioista sekä paikallisista tavoista ja jotkut on jopa julistettu laittomiksi, ei niiden tosiasialliseen olemassaoloon voi enää vedota. Tai jos yhdenvertaisuus, laillisuusperiaate ja perusturva eivät toimi, koska niiden vaikutuksia tai toteuttamiskeinoja kierretään, on ensisijassa torjuttava kiertämiskeinot. Eli toki saa kansalaiselle ilmaista, että ymmärtää hänen epäluulonsa ja vihansa, sekä tuntee myötätuntoa, mutta olkoon yhteiskunta kuinka epäoikeudenmukainen hyvänsä niin väkivalta ja vihankylvö ei käy päinsä. Muutettakoon yhteiskuntaa, ei sorreta heikompaansa. Ei, koska jos sorrettava kärsii nahoissaan ja sortaja saa ensin voimankäyttöä sekä sitten lainmukaisen rangaistuksen niin kuka muuttaa yhteiskunnan oikeudenmukaisemmaksi? Päinvastoin, asia ei edisty parempaan suuntaan ja kaikille yhteiskunnassa tulee vielä paha olla. Hip-Hurraa.

          • 9.1.1.1.1

            Jarkko sanoo

            Jari Kähkönen luen paljon historian kirjoja, ajankuvauksia ja elämänkertoja, niin en oikein tiedä onko täällä alunperinkään ollut julistuksia enempää noista yhdenvertaisuuksista, laillisuusperiaatteista ja perusturvasta. Köyhyyden historia on varsin mielenkiintoista historiaa, josta ei koulussa hihkuta Suomessa sanaakaan saman kohtalon kokee monet Suomen sisällisotaan liittyvät ajankuvaukset ja puolet.

            ”Muutettakoon yhteiskuntaa, ei sorreta heikompaansa.”

            Helppo se on tuosta puhua, mutta pääoma voi kilpailuttaa kokonaisia valtioita toisiaan vastaan ja rikkaalla on varaa ostaa monen eri maan kansalaisuus ja passi samaan aikaan ja luopua sen maan kansalaisuudesta ja passista kokonaan joka yrittää pakottaa liikaa jotain sääntöjä ja velvollisuuksia rikkaalle. Eikä nykyisillä kansallisvaltioilla ole mitään keinoja estää sitä miten pääoma kilpailuttaa valtioita parhaat edut saadakseen itselleen. Muuta kuin jos tappioita tulee, niin otetaan sitten lisää pois köyhien saamista pienistä eduista.

            Suurin osa köyhistä on niin sivistymättömiä, että he jäävät vain tappelemaan niistä muruista keskenään. Samalla kun perintömiljonäärit vaihtavat kuka Ruotsiin, kuka kyprokselle, kuka portugaliin ja kuka Luxemburin passin alle. Vaikka suurin osa on suhteellisen hiljaa ratkaisustaan kaikkein röyhkeimmät vielä jakelevat ohjeita mediassa Suomeen ulkomailta käsin vaikka eivät enää maksa verojakaan tänne.

          • 9.1.1.1.2

            Jari Kähkönen sanoo

            Juu. Toki on tiedossa, että Suomi oli yhteiskuntana tavattoman heikko perusoikeuksien suhteen ja on sittemmin vähän parantanut otteitaan, joskin senkin tehnyt jälkijättöisesti, hitaasti ja sanomista tulee kansainväliseltä tasolta koko ajan jatkuvana nauhana. Mutta mitä siitäkin tulee, että nekin keiden jo piti tietää kuinka tämän kuului mennä, vaikenevat? Tai vielä pahempaa, osoittavat hillumaan alkaville sellaista ymmärrystä, että he kokevat saavansa vahvistuksen ellei suorastaan luvan hillua? Vaikka oikeasti näin ei todellakaan ole eikä saakaan olla.

            Deregulaatio oli 1980-luvun juttu ja kilpailutuksen äärimuoto eli valuuttapako oli 1990-luvun juttu. Kyllä siis on tiedetty jo monta kymmentä vuotta, että ei se pääoma ole enää sidottua tai pakotettua kansallisvaltion sisällä osoitettavaan kiltteyteen. Mutta minun eteeni ei silti kannata tulla leikkimään pessimistiä tai arvonihilistiä kuvitellen saavansa päänsilitystä. Sellainen ei ole mitään muuta kuin omien pelkojensa tyynnyttelyä ja kielteisten ennakkoasenteidensa testaamista, jonka kuullessaan informaatiovaikuttaja ainoastaan riemuitsee kuvitelmasta että sai tahtonsa läpi. Näin juuri se halusikin, että ajatellaan ja uskotaan.
            Suvereeni itsenäinen valtio voi koska tahansa päättää tehdä mitä tahansa, sillä verotus-, lainsäätö- ja myös väkivaltamonopoli ovat omalla alueella yksinomaan sen hallussa.

            Hillujilla ja valtiollisen vallan käyttäjillä on aivan sama ongelma: kyvyttömyys tehdä uskottavaa tiliä tekemisistään itse sanojensa takana seisten. Konsensuksen kabinettivalta ja maailmankuvaksikin kutsuttu todellisuudenhallinta suojelee viimemainittuja, ymmärtäjät ensinmainittuja. Ei rangaistuksia, seurauksia, häpeää eikä ennenkaikkea pakkoa muuttaa tapojaan eli käyttäytyä kunnollisesti, tehdä mitä pitääkin ja tarvittaessa kyetä tekemään tiliä siitä. Valta turmelee, olkoon sitten valittua ja nimiteltyä valtiollista tahi sällien pelkän valvonnan puuttumisen seurauksena kiinnijäämättömyydessä kukoistavaa röyhkeyttä. Täydellinen valta turmelee täydellisesti, olkoon aitoa, kuviteltua, vaihdettua tai varastettua.

            Siksi tasavaltaisen valtiomuotomme synnyn, mutta nyttemmin yhä enemmän päättömissä perustuslain muutoksissa kadotetun perinteen osoittamalla tavalla vallasta pitää olla vastuu. Yksi vääryys kahden kansalaisen välillä ei ole sama asia kuin, että koko tasavaltaa koskeva kaikkien kansalaisten yleistahto olisi tullut mitättömäksi(jotakuinkin näin muistan Rousseau sen kirjoittaneen). Kaikkein tarkimmin on varjeltava väkivaltamonopolia, jonka toimintakyky JA luotettavuus on tasavallan eloonjäämiskysymys.

            Näitä omat hädänalaiset, köyhät ja työttömät ensin pelle-einareita riittää joka paikkaan missä maahanmuutto tulee puheeksi. Ne jaanaavat tätä samaa ja vanhaa kunnes saavat itse turvallista elämää eläneen kuukausipalkkaisen keskiluokkaisen puhujan pillastumaan. Vertaistensa keskellä ne tulkitsevat jokaisen vaitiolon kannatukseksi vaikka kysytty olisi oikeasti lähinnä haluton puhumaan koko asiasta ja on oikeasti ties mitä mieltä. Eivät pelle-einarit sitä enää erikseen sanottuna kaipaa, että jo 20 vuotta omaa kansaa on kohdeltu niin tai näin huonosti, sen ne tietävät jo. Mutta jokainen tilaisuus vaalia syntyjään pelkkää primitiivistä vaistoa mistä sittemmin kasvoi kantaväestön etuoikeus -niminen tunne tai harhaluulo kelpuutetaan kiitollisuudella.

            On siis päädyttävä kysymään Valkoliljojen(naiivi, faktaepätarkka ja provenäläinen puolifiktio kirjaksi) lopun mukaan, että onko valosta vai pimeydestä. Pimeys voi voittaa vain 1) valheen 2) lahjonnan 3) taikuruudella hämäämisen kautta. Ei nyt ainakaan auteta sitä pimeyden levittämistä, vaikka todellisuuspohjaisen maailmankuvan ja ihmiskäsityksen nimissä onkin selviö ettei vielä seuraa happy end, lopputekstit ja tunnusmusiikki. Tehtävää riittää varmasti senkin jälkeen.

          • 9.1.1.1.3

            Jarkko sanoo

            Jari Kähkönen

            Suomella olisi varaa pitää huolta tämän järjestelmän valuvikojen takia työttömiksi tai pitkäaikaistyöttömiksi joutuneista, mutta ei ole haluja, koska voittomarginaaleja jouduttaisiin pienentämään ja 2000-luvulla on totuttu siihen, että pääoman voittomarginaalit vain kasvavat ja BKT osuus joka menee palkkatöiden ylläpitoon suhteellisesti pienenee vuosi vuodelta.

            Toki pääomalla on aina pelkona, että jos rahaa saa helpolla sitten kukaan ei tee mitään, mutta toisaalta aikamoista tuhlausta se on jos 600 000 Suomalaista on työttömiä ja siihen päälle monta sataa tuhattu suomalaista on työvoiman ulkopuolella vaikka haluaisi töihin ja heidän osaamisensa rappeutuu pysyvästi.

            Kuinka kauan suomella on varaa siihen, että työikäisesti väestöstä melkein miljoonan ihmisen osaaminen rappeutuu, koska järjestelmällä ei ole ”varaa” siihen, että he voisivat kasvattaa varallisuuttaan omalla työllään samalla parantaen osaamistaan vaikka Suomi on rikkaampi kuin koskaan? Osaamista tai edes terveyttäkään ei voi ylläpitää ilman rahaa.

            Suomi olisi voinut puuttua näihin ongelmiin jo aikoja sitten ennenkuin ne alkavat tällä tavalla kasaantua ja pakon edessä pitää sitten keksiä jotain ratkaisuja nopeasti.

  8. 10

    susan sanoo

    Mistä nämä kirkonpoltaja, vainajien häpäisijä porukat ovat saaneet päähänsä, että omaan kotipesään sontiminen on isänmaalista.

  9. 11

    Pekka sanoo

    Ymmärrän kaikkia osapuolia.
    Halu auttaa vastaan patrioittisuus.
    Tulijoiden joukossa ei näy juuri hätää kärsiviä.
    Rikostilastot kasvavat tulijoiden myötä ja rahaa palaa.
    Auttamisen halu on suuri.Usko tulijoiden avuntarpeesta on tosi.
    Jokainen voi itse tehdä omat johtopäätökset ja rakentaa mielipiteensä.

    • 11.1

      Väinö Lilius sanoo

      Tuo väitös, että ”Tulijoiden joukossa ei näy juuri hätää kärsiviä.” on täyttä roskaa. Missä vaiheessa arvoisa herra katsoo turvapaikkaa hakevan ihmisen tarpeeksi kärsiväksi? Pitäisikö jokaisen olla langanlaiha Darfurin sotaorpo? Kelpaavatko aikuiset miehet kärsiviksi yksinään vai pitääkö heillä olla lapsia? Onko kärsimys tarpeeksi jos puuttuu sormia vai pitääkö olla käsiä? Lasketaanko henkiset vauriot? Pitääkö vaatteissa olla veritahroja vaikka ne olisivat paikallisten lahjoittamat? Eikö vuonna 2016 vauraasta maasta sotaa pakeneva ihminen saa kantaa mukanaan normaalin ihmisen vaatteita tai omaisuutta?

      Uskallanpa jopa väittää, että kun harhaanjohdetut ja nopeasti käännytetyt oppoturnistit lasketaan pois ei kenenkään kokemuksia, elämää tai turvallisuutta voi päätellä näiden ulkonäön perusteella. VOK-vapaaehtoisena autoin ala-ikäisiä turvapaikanhakijoita muunmuassa kirjoittamaan kirjeitä läheisilleen ja keskustelujen myötä ennakkoluulot hilpeistä, jalkapalloa pelaavista pojannulikoista karisivat sekunneissa. Luo sinä vaan mielipiteesi uskomusten pohjalle mutta herranjumala kehtaatkin väittää, että olisin jotenkin vähemmän isänmaallinen.

    • 11.2

      Veli-Pekka Saarinen sanoo

      Mitä sinä Pekka tiedät mitään tulijoiden motiiveista tai heidän hädästään? Samaa sontaa, jota muut kaltaisesi paskahousut jaksatte jauhaa. Ole mies ja auta ihmistä hädässä, opi tuntemaan ihmisiä ja etenkin opi ajattelemaan omilla avoillasi, mutta eihän se teiltä Suomen toivoilta onnistu. Olen pahoillani, mutta alkaa palaa hihat: ”Ymmärrän kaikkia osapuolia” …ttu sinä paskahousu ymmärrä mitään yhtään mistään.

  10. 12

    Saku Timonen sanoo

    Kommentoijille taas kerran tiedoksi, että tämä ei ole mikään mielipidepalsta tai vapaa keskustelusivu, jonne kirjoitellaan mitä tahansa mieleen juolahtavaa asiaa. Kommentin on pysyttävä jutun aiheessa. Ei pitäisi olla liikaa vaadittu.

  11. 13

    Minna Ylitalo sanoo

    Olettakaamme, että näiltä mölinäporukoilta ja heidän pääpäsmäreiltään otetaan yhdessä yössä kohderyhmä ”matut” pois. Jäljelle jää ammottava vihatyhjiö ilman minkäänlaista kohdetta. Suuri osa näistä syrjäytyneistä luusereista elää vain fb-ryhmien kautta. Ilman viharyhmiä heillä ei olisi ensimmäistäkään fb-kaveria sun muuta tuttavaa. Pääpäsmärit hehkuttelevat klikkauksia ja tykkäyksiä, mutta mitkään valtakunnan ponit ja ämpärit ei saa feikkiprofiileista taiottua todellista yleisöä paikalle. Joku Salomaakin hääräilee tapahtumissa yhtenä persoonana ilman kahtakymmentä sivuprofiiliaan.

    Nämä blogissa mainitut radikalisoituneet fundispatriootit, suuruudenhullut vihanlietsojat, uskonvainoon yllyttävät rotuhygieenikot ja heidän kasvottomat taustajoukkonsa on hyvä pitää esillä ja otsikoissa, mutta vakaata kansan enemmistöä he eivät tule horjuttamaan. Minua ei horjuta, jatkan tyynesti monikulttuurista suvakkielämääni kaikesta huolimatta tai nimenomaan sen vuoksi. Tunnen ihmisiä, jotka olivat vuosi sitten mielipiteissään vähän kahden vaiheilla, mutta mölinäporukat ovat itse pitäneet huolen siitä, ettei kukaan näistä enää halua samaistua tähän porukkaan.

    Usein tällainen rivikansalainen kuitenkin toivoisi, että myös viranomaiset ja eduskuntaan äänestämämme kansanedustajat ottaisivat vähän enemmän ohjia käsiin ja näyttäisivät valtakunnassa kaapin paikan. Parhaillaan vaikuttaa siltä, että näistä tikittävistä aikapommeista tiedottaminen on muutaman vainotun blogistin varassa ja tavallinen somekommentoijakin joutuu elämään tappouhkauksien kanssa varsin yksin. Turvapaikanhakijoihin käydään jo käsiksi ja poliitikon murhasta Tallinnan laivalla fantasioidaan kuola valuen. Pelkään sydän syrjällään sitä päivää, kun tämän blogin otsikko kuuluu: ”Mitä minä sanoin”.

    • 13.1

      Jarkko sanoo

      Itse olen huomannut sellaisen mielenkiintoisen ilmiön omassa kotikaupungissani kun jonkin verran kadulla kuljen ja ihmisten kanssa juttelen, että esim. moni koditon tai muuten vähäosainen kadulla notkuva suomalainen juoppo mies on saanut virtaa itselleen maahanmuuttokriittisyydestä, koska mamuista löytyy joku toinen ryhmä ”joka on ikään kuin vielä alempaa paskaa yhteiskunnassa kuin mitä itse on”. Sitä kautta sitten yritetään ikäänkuin rakentaa yhteenkuuluvuutta muihin Suomalaisiin miehiin ikään kuin sitä kautta, että rasismin ja maahanmuuttokriittisyyden kautta meillä kaikilla on edes jotain yhteistä. Tälläistä olen havainnut eikä tätä samaa esiintynyt vielä pari vuotta sitten.

      Mitä se sitten kertoo yhteiskunnasta ja vähäosaisten miesten ja nuorten asemasta, että miehet joutuvat rakentamaan yhteenkuuluvuutta tälläisen kautta sen jätän lukijoiden itsensä tulkittavaksi.

  12. 14

    Jussi Pelkonen sanoo

    Katson parhaillaan striimiä Nurmijärven mielenosoituksesta.

    Se on muuta tehdessäni pyörinyt taustalla jo jonkin aikaa – taidan siis olla jonkinlainen masokisti.

    Mieleeni tule se, että ei kai MdW missään tilanteessa käytä itsestään nimitystä ”toimittaja”???